För dig som vill hjälpa finns olika möjligheter

Du behövs i församlingen. Kom med som församlingsfadder eller ledare och medhjälpare i söndagsskolan eller i Tehuset eller i någon av de andra grupperna som samlas regelbundet.

Alla behövs, för Gud har inga andra händer och fötter än våra. Det finns många sammanhang där du och dina gåvor behövs.

I församlingen finns också en vänbank, om du är intresserad av vad det är kan du läsa mer under rubriken vänbanken.

Inom diakonin behövs stickade vantar, sockor och halsdukar samt nya leksaker, lakan och handdukar att ge vidare. Om du vill ge en gåva kan du lämna dem till diakonikansliet.

Kondoleansadresser

Man kan stöda genom att använda församlingens minnesfond vid dödsfall, de pengarna går till diakonin. Kondoleansadressen kan köpas i församlingskansliet och kostar 15 euro.