PÅSKVANDRING 1-10.4.2023

Välkommen att ta del av påskens händelser via en vandring i området kring Församlingscentret och Jakobstads gravgård. Jakobstads svenska församling och Pietarsaaren suomalainen seurakunta ordnar evenemanget gemensamt.

Måndag 3.4 kl. 18-20 kan man gå vandringen tillsammans med en guide. Start från Församlingscentrets aula. Infotavlor finns på alla stationer. På några stationer finns qr-koder med musikinslag. För att lyssna på dem behövs en app på smarttelefonen som kan skanna qr-koder. Påskvandringen är för alla åldrar och bra om barn kan gå tillsammans med familjen.

Övriga tider går man på egen hand. Då startar vandringen från lekparken på baksidan av Församlingscentret och går sedan vidare via gamla gravgården och nya gravgården för att sluta vid Johanneskapellet.

På första stationen finns en karta. Infotavlor finns på alla stationer. På några stationer finns qr-koder med musikinslag. För att lyssna på dem behövs en app på smarttelefonen som kan skanna qr-koder. Påskvandringen är för alla åldrar och bra om barn kan gå tillsammans med familjen. Naturen förbereder sig för vår och snön smälter så det är bra att ha skor som tål fukt och vatten när man går påskvandringen.

Vandringen är öppen under tiden 1 - 10.4.2023

VÄLKOMMEN!