Välkommen att delta i en dag med fokus på sången, musiken och konsten i församlingen!

Vi har valt att kalla dagen "Barnens dag" eftersom fokus ligger på barnens välmående och hur sången, musiken och konsten är en viktig del av  barnens välmående. Under dagen kommer församlingens eftisbarn och barn som går i vår dagklubb att delta i en konst, musik, sång och pysselvandring i församlingscentret.

De barn som är mellan 6 och 12 år och inte går i vår eftis har möjlighet att delta i vandringen kl. 15. Vandringen är ca 60min lång (vi träffas vid församlingscentrets huvudingång) och vi är inne i församlingscentret hela tiden.

Mellan kl. 16.30 och 18 är alla hjärtligt välkomna att bekanta sig med konsten i församlingscentret. Vid huvudingången finns mera information och man kan gå en egen "konstvandring" i egen takt och uppleva konsten som finns i de olika utrymmena i församlingscentret.

Kl. 18-18.40 möts unga organister från församlingens musikskola och Wava-institutet i Jakobstads kyrka och dit är alla hjärtligt välkomna för att lyssna på orgelmusik en liten stund. Medverkar gör också vår ungdomskör Cantate under ledning av Lisen Borgmästars. Anna-Karin Johansson medverkar också i vår "minikonsert" i kyrkan.

Efter konserten hinner man bra till kvällens församlingskväll i församlingscentret.

Temat för kvällen är Jag får må bra - Du får må bra!

Under kvällen diskuterar bland annat Mirva Sandén, Jan-Erik Nyberg, Cecilia Åminne, Lisen Borgmästars och Annika Wester om konstens, musikens och sångens betydelse för barnens och alla människors välmående.

Medverkar gör också Jockum Krokfors och ungdomskören Cantate.

Efter programmet, som avslutas med en andakt, finns det möjlighet till fri samvaro och lite kvällste, kaffe eller saft (2euro/pers, barn gratis).

Under kvällen ordnas barnpassning!

Barnens dag är en del av Veckan för barnets rättigheter som firas nationellt 20.-26.11.2023.

Sång, musik & konst i församlingen 22.11.2023
Barnens dag