SAT-7

SAT-7Öppna länk i ny flik är en tevekanal som sänder dygnet runt och når miljontals tittare i Mellanöstern och Norra Afrika, med målet att skapa förståelse mellan religioner och stöda de kristna. Tevekanalen stöder en fredlig och konstruktiv demokratiseringsprocess i regionen.

SAT-7, som grundades 1996, producerar och sänder program på arabiska, turkiska och persiska i Mellanöstern och Norra Afrika. Det dagliga programutbudet består bland annat av diskussionspaneler, drama, musik, barnprogram och bibelundervisning. Kanalen når cirka 20 miljoner tittare. I programmet beaktas ländernas kulturella, politiska och religiösa omständigheter. Kristna värderingar poängteras i programinnehållet, som produceras lokalt.

Finska Missionssällskapet är en av tevekanalens grundande medlemmar och har deltagit i organisationens verksamhet sedan starten. Finska Missionssällskapets samarbetspartner, evangelisk-lutherska kyrkan i Jordanien och det Heliga landet (ELCJHL), representeras också i SAT-7:s styrelse.